WOW!!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Manon Loonen - WaarBenJij.nu WOW!!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Manon Loonen - WaarBenJij.nu

WOW!!!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo allemaal,

even een snelle update vanuit Nieuw Zeeland. Ik heb zo veel beleefd afgelopen week, dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. Dus doe het maar op chronologische volgorde. Ben vorige week donderdag vertrokken vanuit Wellington naar het zuider eiland, was een erg mooie boottocht en ik heb dolfijnen gespot!! De dag erna ben ik naar het Abel Tasman park gegaan, en heb daar een hele mooie wandeling gemaakt langs de kust en door de bergen. Daar heb ik twee meiden ontmoet, ze komen oorspronkelijk uit zuid afrika maar zijn geemigreerd naar Canada en Nieuw Zeeland. Ik heb met hen de wandeling gedaan en was erg gezellig, zij praten zuid afrikaans en ik nederlands en dan kunnen we elkaar redelijk verstaan. We hebben daar in het midden van een rivier bij een waterval (we moesten over heel wat stenen in de riveier klimmen om er te komen, maar was zeker de moeite waard)onze boterhammen zitten eten, echt geweldig.
De dag erna ben ik weer met de Magic Bus verder gegaan, dat zijn best lange dagen in de bus, maar ondertussen kun je wel heel veel zien!! Bij een wandeling langs de kust heb ik bijvoorbeeld een zeehonden kolonie gezien, wel van een afstandje maar was erg leuk om die beesten in het echt te zien ipv in de dierentuin.
En nu komt mijn hoogtepunt van deze reis tot nu toe, ik heb een skydive gedaan!!!! Wow, echt super. Ik heb het in Franz Joseph gedaan. We (Merissa (zuid-afrikaans meisje) en ik) kregen een jumpsuit aan en allerlei materialen. Daarna werden we in een heel klein vliegtuigje gepropt, we zaten zowat op onze instructeuren (die best leuk waren, dus was niet zo erg ;) We vlogen eerst voor 20 minuten boven de bergen, mount cook (hoogste berg van Nieuw- Zeeland) en mount Tasman en over de gletsjers. Wat een uitzichten!!! En daarna kwamen we boven vlakker land te vliegen en was het tijd om te springen, van de spong zelf kon ik me niet zo veel meer herinneren, maar heb net de foto's terug gekeken en ik zag dat ik mezelf vast hield aan het vliegtuigje, wat ik geloof ik niet echt de bedoeling was en ik heb niet echt gelachen voor de foto :( was te veel bezig met het springen denk ik. De freefall was echt super, 45 seconden met 200 kilometer per uur door de lucht vliegen. Ik was erg blij toen de parachutte open ging en vanaf dat moment kon ik er echt van genieten. Ik mog mijn camera meenemen en heb een filmpje gemaakt en wat foto's. Erg grappig om terug te zien, ik zal proberen het ergens op het internet te zetten. Toen ik landde had ik het gevoel dat ik het gelijk weer wilde doen, zo gaaf vond ik het!!
Een ander hoogtepunt van deze week was het beklimmen van de gletsjer die ik de dag er voor vanuit het vliegtuigje had gezien. We kregen speciale bergschoenen aan met daaronder ijzers om goed in het ijs te kunnen lopen en klimmen. Ze noemen het namelijk een walk, maar het was meer een klimgebeuren. De gids, hakt een soort van stapjes uit het ijs en hangt er een touw naast en je moet zelf omhoog klauteren. Het was erg mooi en ben blij dat ik het gedaan heb maar het is niet iets wat ik snel weer zal doen. Ik heb nu (2 dagen later) nog steeds pijn in mijn benen van het lopen en klimmen over het ijs, maar het was zeker de moeite waard. Ik ben gisteren vanuit Franz Joseph naar Queenstown vetrokken en heb onderweg weer zitten genieten van alle mooie uitzichten. Vandaag in Queenstown heb ik een wandeling langs het meer gemaakt met een meisje uit de bus, mijn benen konden het gelukkig nog net aan ;) Ik doe het voor de rest een beetje rustig aan vandaag, was best vermoeiend de laatste dagen. En morgen ga ik naar Dunedin, daar ontmoet ik Merissa en Carmi weer, zij hebben een auto gehuurd en ik kan een dagje met hen mee rond touren, daarna vertrekken zij weer naar Auckland en blijf ik nog een aantal dagen in Nieuw Zeeland voordat ik naar Melbourne vlieg! Ga nu proberen de foto's en de video er op te zetten, want ik denk dat jullie het wel leuk vinden om dat te zien ;)
tot snel weer,
kus manon

  • 14 Mei 2008 - 05:48

    Rita:

    WOW!! (hele goede titel van je bericht!)
    xx

  • 14 Mei 2008 - 06:08

    Eef:

    Ben het helemaal eens met de titel van het bericht! Echt super!

    Kus

  • 14 Mei 2008 - 06:35

    Juliette:

    Leuk om over al je adventures te lezen!!!

    Best of everything!!!!!

    Groetjes,
    Juliette

  • 14 Mei 2008 - 06:46

    Kamer 38:

    Dat lijkt me echt heel gaaf ja!!!Ben benieuwd naar de video!

    X Ellen

  • 14 Mei 2008 - 06:52

    Marleen:

    Hey Manon,
    Wat een avonturen! Ik wist niet dat jij zo sportief was maar petje af! Ik doe het je niet na! Zo te horen heb je een super tijd, houden zo!
    Veel plezier!

    Marleen

  • 14 Mei 2008 - 08:38

    Willem Sulkers:

    Hoi Manon,
    Even een reactie, wel wat laat maar erg druk geweest in de tuin en bij Daphne.
    Al je berichten en foto's tot nu toe ontvangen en vind het heel fijn dat je zo geniet.
    'K ben niet zo'n schrijver dus wens ik je nog een heel plezierig verblijf toe in Nieuw Zeeland en Australie.
    groetjes Pappa.


  • 14 Mei 2008 - 08:38

    Erik:

    Hè?!?, Manon uit een vliegtuig gesprongen :S Moet niet veel gekker worden dit! Super gaaf Manon.
    Groetjes,
    Erik

  • 14 Mei 2008 - 09:56

    Fatiha:

    Hey Manon!

    Super gaaf! Heel veel plezier en geniet ervan!

    Kus Fatiha

  • 14 Mei 2008 - 10:33

    Vincent:

    Damn stoer zeg! Heel gaaf hoor allemaal. veel plezier de komende tijd!

  • 14 Mei 2008 - 19:54

    Inge:

    Woehoeoehoee... dat zijn niet zomaar avonturen ;-)!
    Je bent pas een paar weken weg en hebt al zoveel vette dingen gedaan, ik ben benieuwd wat er nog komen gaat! Have fun!

    X inge

  • 15 Mei 2008 - 03:26

    Zusje:

    Hey,

    Lees nu heel het verhaal op mijn werk, wat een gave foto's zeg!!!!! Was je niet ontzettent bang??? Ik ga weer verder aan de slag, ik probeer je morgennacht even te mailen, heb wat info die jij wilt ;)

    Bye Bye

  • 15 Mei 2008 - 15:05

    Martijn En Linda:

    he manon, cooooool!!! ziet er echt geweldig uit. blij dat je zo geniet in nz, als ik dat zo zie wil ik daar ook wel weer heen.....veel plezier nog, groeten martijn en linda

  • 15 Mei 2008 - 15:10

    Ingeborg:

    Leuk allemaal joh! Ben stiekem echt wel jaloers.

  • 15 Mei 2008 - 23:29

    Mama:

    Spannende avonturen Manon, ben trots op je. Ik heb die enge foto's bekeken. Was even een leuke verrassing met moederdag.
    (sms en inspreken )en later een tel.gesprek. Mail je nog. Geniet ervan en doe niet al te gek. Liefs mama

  • 16 Mei 2008 - 05:16

    Marlous:

    Ha Manon,

    Haha, ja, het is me wat zo'n skydive he!! Tof dat je het in FJ hebt gedaan, want ik kan me voorstellen dat het uitzicht daar indd te gek is!
    Lekker wezen stappen in Queenstown? Cocktail uit een theepotje? ;-)
    Geniet van je laatste dagen en laat me weten wanneer je in Melb bent! Ik ga zondag oefenen met rondleiden met de vriend van Sarah, zodat jij straks de 'proper tour' hebt!

    Kus, Marlous

  • 20 Mei 2008 - 13:32

    Hans:

    Hey!

    Supervet dat je dit allemaal ook kan meemaken! En tof dat je Afrikaans hebt mogen verstaan. Dis 'n baie lekker taal om te praat!

    Grtz Hans!

  • 27 Mei 2008 - 11:15

    Kees:

    Naast de flying dutchmen hebben we nu voortaan dus ook een flying dutchgirl...

    Fantastisch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2008

Bangkok

21 Juli 2008

laatste dag in australie :(

07 Juli 2008

update

25 Juni 2008

Bikini tijd!!!

15 Juni 2008

Outback adventure!!!
Manon

Actief sinds 21 Maart 2008
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 14874

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 27 Juli 2017

Quality time met Daan en de kids!

22 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: