Outback adventure!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu Outback adventure!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu

Outback adventure!!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 Juni 2008 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Ik ben weer in de bewoonde wereld!! Na mijn laatste bericht (waar ik nog niet precies wist hoe ik verder zou gaan reizen) heb ik een aantal jongens ontmoet in het hostel waar ik verbleef. Zij hadden nog een plek over in hun auto en zochten iemand die met hen mee naar Darwin wilde reizen. Na ze een aantal dagen geobeserveerd te hebben had ik besloten om met hen mee te gaan tot Alice Spirngs. We waren met zessen in totaal, drie duitsers (soms een beetje te veel van het goede), een fransoos en een italiaan. We reden met twee auto's en waren erg goed voorbereid, we hadden extra benzine bij ons een grote voorraad water, twee reservewielen en een hoop eten in blik (jummie;). Samen met de backpacks en een hoop campingzooi was het iedere dag een hele klus en gepuzzel om alles in de stationcar te krijgen.
Op woensdagochtend was het dan zover, na afscheid te hebben genomen van Rosan en Wieteke gingen we op naar de outback. De eerste dag zag je het landschap al veranderen, minder begroeing en de grond begon al rood te worden (yeah, dit is het echte australie!!). De meeste nachten hebben we gekampeerd, ik sliep in de auto (leek me wat veiliger dan in een tent en er was nog plek in de auto) en gelukkig had ik hier wat meer ruimte dan in de wicked van!! Onderweg zijn we in Coober pedy gestopt, dat is nogal een deprimerend stadje, het meeste bevindt zich onder de grond en we hebben daar dan ook in een hostel geslapen onder de grond (moest in eerste instantie mijn cluastrofobie een beetje overwinnen maar kon natuurlijk niet onder doen aan de jongens). Het plaatsje zelf was niet zo boeiend, een hoop troep op straat en een hoop aboriginals die je snachts echt niet tegen wilt komen (ik weet dat uiterlijk een subjectief iets is maar zij zijn gewoon echt te lelijk voor woorden).
Daarna zijn we richting Uluru Rock gegaan, de bekende steen in het midden van Australie. Daar in de buurt hebben we een aantal nachten gekampeerd (dit keer niet illegaal maar we zijn iedere nacht netjes naar een camping gegaan, zeker met al die aboriginals in de buurt). De Uluru rock was erg indrukwekkend, sommige van ons hebben hem beklommen maar ik ben met twee anderen eromheen gelopen (omdat ze liever niet hebben dat mensen de steen beklimmen). Zeker met zonsondergang is het een prachtig gezicht om de uluru rock te zien (hij verandert van kleur als de zon zakt). In het plaatsje dichtbij Uluru (wat je een plaatsje kan noemen, volgens mij woont er bijna niemand behalve alle toeristen in de hotels, hostels en ampings) zijn we nog op zoek gegaan naar een tv waar de voetbalwedstrijd Italie-Nederland op werd uitgezonden maar konden nergens een tv vinden met het juiste channel. En dat is erg frustrerend als je om 04.00 uur je bed uitkomt omdat de wedstrijden hier midden in de nacht zijn. Maar natuurlijk wel kikke dat Nederland gewonnen heeft, zeker als je met een Italiaan aan het reizen bent!!
Na Uluru zijn we naar de Kings Kanyon gegaan, minder bekend maar zeker ook de moeite waard. Hier hebben we wat langer doorgebracht om wat te kunnen relaxen op de camping.
En na deze relax dag zijn we vertrokken richting Alice Springs, het is in het midden van de outback maar als je er door heen loopt lijkt het net een normale plaats (op de lelijke, dronke, scheldende aboriginals na dan). 's avonds zijn we in alice spings uit eten geweest en daarna de kroeg in omdat het mijn laatste avond was met de jongens, was erg gezellig!! En gisteren (zaterdag) moest ik dan toch echt afscheid nemen van mijn outback maatjes. Met het vliegtuig ben ik naar Cairns gevlogen waar ik nu ben. Het is wel weer even wennen om alleen te zijn: geen kampvuren en kaartpselletjes savonds, geen lange autoritten waar we de meest stomme spelletjes verzonnen, geen heerlijke crepes (bereid door een echte fransman) en geen desert meer maar de zee!!! Aankomende drie weken wil ik langs de kust gaan reizen, heb mijn eerste trip al geboekt naar cape tribulation (rainforest en een tour op een rivier met krokodillen!!!) waar ik een nacht blijf en daarna terug kom naar cairns om de rest van mijn reis te plannen. Wil begin juli in Brisbane zijn om daar op een schapenboerderij te gaan werken voor twee weken. Maar eerst dus genieten van mijn trip hier aan de oostkust!!

  • 15 Juni 2008 - 08:54

    Ellen:

    wauw!!!Het échte Australie zo te zien! Wat een onderneming met zo'n groep kerels! En dan die aboriginals...ik dacht dat Tilburgers eng waren op straat maar zo te horen lopen ook daar vreemde figuren rond ;-)

    X Ellen

  • 15 Juni 2008 - 10:16

    Ingeborg:

    he manon,
    lang niks van je gehoord! Echt spannend allemaal zeg; super!!!! En inderdaad met zo'n groep kerels op pad leuk hoor. Veel plezier aan de kust.

  • 15 Juni 2008 - 12:31

    Fatiha:

    Hey Manon!

    Hartstikke leuk om al die gave ervaringen van je in Australie te lezen! Heel veel plezier en take care!

    XX Fatiha

  • 15 Juni 2008 - 13:13

    Noor:

    Whaha bijzonder fraai daar! superleuk dat jee een kaartje had gestuurd! Hopelijk kan je nog wat van de wedstrijd tegen Roemenie zien! Nederland staat ervan op z'n kop :)
    Ik ga nu een paar daagjes naar Gent, daarna nog ff studeren en INPUT natuurlijk!
    tot snel mails. Marlous had al om een uitgebreid verslag gevraagd ;)
    xx

  • 15 Juni 2008 - 14:14

    Anke:

    Hee Manon,

    Wat een leuk verhaal!! En vooral die foto's, het ziet er echt super gaaf uit allemaal!!! Gelukkig had je allemaal stoere mannen om je heen, geen angst voor de aboriginals.

    In Nederland alles prima, alles staat in het teken van oranje. Verder gaat de nieuwe studiereiscommissie binnenkort van start!

    Geniet van je reis langs de oostkust & ik kijk uit naar je avonturen!!

    Liefs Anke

  • 15 Juni 2008 - 14:37

    Rita:

    Heey Manon!
    Die kerels op die kaart waren toch wel wat beter dan die aboriginals zo te horen! Ziet eruit als een erg gave trip!
    Ik ga je nog mailen!
    xx Rita

  • 16 Juni 2008 - 05:28

    Erik:

    Hey Manon, Mooie foto's joh!

  • 16 Juni 2008 - 10:10

    Marleen:

    Hey Manon,
    Jij vermaakt je daar wel! Super! Wat ga je verder nog doen? Geniet er nog maar van! Met mij is ook alles goed; ben afgelopen donderdag met genoegen afgestudeerd!

    Groetjes Marleen

  • 18 Juni 2008 - 04:42

    Wieteke:

    Hoi Manon,

    Ik ben blij dat je het zo super leuk hebt gehad met de jongens! Hoewel ik ook niet anders had verwacht ;) . Ik ga volgende week beginnen aan m'n 5-daagse Jillaroo cursus. Zie je het al voor je, ik op een paard? ;) Heel veel plezier nog tijdens je reis en misschien komen we elkaar nog tegen langs de oostkust?

    xxx
    Wieteke

  • 19 Juni 2008 - 06:13

    Eef:

    Hey meissie!

    Wat een verhalen weer zeg! Super leuk allemaal. Ik ga je mailen!

    Kus,
    Eef

  • 22 Juni 2008 - 05:51

    Merissa:

    your photo's are wonderful!!Will be checking out this page again soon!

  • 23 Juni 2008 - 00:21

    Carmi:

    Hallo Manon

    Ek lees jou website (in afrikaans - webwerf!!!) sodat ek hollands kan leer...ek kan amper alles verstaan wat jy. Dit klink of jy 'n wonderlike tyd het!

  • 23 Juni 2008 - 10:13

    Marije:

    Hee wat een mooie foto's zeg! pff en super dat je het zo eluk hebt gehad! Ik ga morgen naar Cairns.. dus miss kom ik je daar nog wel tegen! En anders veel plezier met de rest van de oostkust! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2008

Bangkok

21 Juli 2008

laatste dag in australie :(

07 Juli 2008

update

25 Juni 2008

Bikini tijd!!!

15 Juni 2008

Outback adventure!!!
Manon

Actief sinds 21 Maart 2008
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 14872

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 27 Juli 2017

Quality time met Daan en de kids!

22 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: