Bikini tijd!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu Bikini tijd!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu

Bikini tijd!!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Juni 2008 | Australië, Sydney

Eindelijk is het dan zover!! Na alweer twee maanden reizen is het weer eindelijk zo goed dat ik mijn bikini aan kan, yeah!! Ik zal mijn verslag beginnen waar ik de vorige keer geeindigd ben en dat was in Cairns. In het begin moest ik erg wennen aan Cairns. Na anderhalve week in de outback te zijn geweest was Cairns me een beetje te touristisch (te veel bars, restaurants, hostels, travel agencys etc.). Klinkt misschien raar maar ik moest er echt weer een beetje aan wennen (heb gehoord dat meer mensen hier last van hebben, ben dus niet heel raar ;), maar na een aantal dagen wat rondgewandeld te hebben vond ik het eigenlijk toch wel heel leuk, met name de winkels, waar de verleiding me te groot werd om wat te kopen wat op zich niet zo raar is als je twee maanden in dezelfde kleren rond loopt, dan wil je weer eens wat nieuws!! Na een paar dagen in Cairns te zijn geweest ben ik op een trip gegaan naar Cape Tribulation, dit ligt wat boven Cairns. In het hostel in Cairns had ik twee nederlandse meiden ontmoet (Nienke en Femke) en zij hadden dezelfde trip geboekt, was erg gezellig om met hen op te trekken. Maar goed, wat meer over Cape Tribulation: het is zo geweldig mooi daar!! Als je over de witte stranden loopt met aansluitend het regenwoud, echt super. We hebben in een hostel geslapen in het regenwoud, was een super ervaring. Overdag hebben we met de tour wat door het regenwoud gewandeld, smiddags werd je gedropt in het hostel en had je tot de volgende dag de tijd om je eigen ding te doen, wat alleen wat minder leuk is als het regent. Maar goed je bent in het REGENwoud dus het had op zich ook wel wat. 's avonds hebben we een erg gezellige avond gehad in de bar van het hostel, twee nederlandse jongens tegengekomen die ik al eerder vijf minuten gesproken had op een camping ergens in de outback, hoe toevallig!!
De volgende dag hebben we met de tour een krokodillen cruise gedaan en wel twee krokodillen gespot en een baby krokodil. Jammer genoeg lagen de krokodillen op de kant en niet in het water, ik had graag daar in die boot gevaren en dan ergens in een keer een krokodillen bek omhoog zien komen, maar ja, that was not the case! maar toch erg indrukwekkend om ze op de kant te zien zonnebaden.
Na mijn cape tribulation trip ben ik nog een avond in Cairns gebleven, nog wat van het nachtleven daar meegemaakt met Nienke (alhoewel dat een beetje tegenviel voor een partyplace als Cairns). De dag erna ben ik met de bus (rit van 11 uur) naar Airley Beach vertrokken.
Had een dag om wat te relaxen voordat ik met de Freight train (naam van de zeilboot) naar de White Sunday Islands vertrok. De boot was ietswat anders dan ik verwacht had, een beetje klein voor 18 passengiers en 3 crew members, zeker tijdens het zeilen zaten we nogal krap op elkaar op het dek. De eerste dag zijn we richting de eilanden gezeild. De tweede dag werden we 's ochtends met een bootje naar een eiland gebracht waar we dan eindelijk de echte witte stranden zagen. Het is werkelijkwaar als op de postcards die je hier overal ziet, echt super mooi, ik heb nog nooit zo'n mooi strand gezien, de naam is dan ook white heaven beach (of zoiets;). Na daar wat rondgelopen te hebben en foto's te hebben gemaakt was het alweer tijd om terug te gaan naar de boot (waar by the way schildpadden omheen zwommen van ik denk wel meer dan een meter groot). 's middags zijn we naar een andere plek gevaren waar degene die wilde konden duiken en snorkelen. De volgende dag zijn we weer terug gezeild naar Airley Beach op een best wel heftige zee en we gingen dan ook goed schuin en ben behoorlijk nat geworden van het water dat op het dek splashte.
De groep op de boot viel me een beetje tegen, ik vond ze eerlijk gezegd allemaal nogal simpel (maar ik ben er al wel achter gekomen dat er hier aan de oostkust een anders soort backpackers zijn dan in de andere gebieden waar ik geweest ben). Maar des ondanks heb ik me prima vermaakt en een mooie zeiltocht gehad. Na terug komst in Airley Beach waren Femke en Nienke ook in Airley Beach, was leuk om hen weer te zien en we hebben een gezellige middag en avond met zijn 3en gehad.
Morgen vervolg ik mijn reis en zak ik de oostkust weer verder af. Ga eerst nog naar een plaatsje niet zo ver hier vandaan waar ze een mooi national park hebben. Daarna ga ik verder naar Hervey Bay waar ik Femke en Nienke weer ga ontmoeten en we samen een tour gaan doen naar Fraser Island. En daarna zit de oostkust er voor mij weer op, ik ga dan naar Brisbane waarvanuit ik de trein pak naar Armindale waar ik op een schapenboerderij ga werken (heb eindelijk de boer te pakken gekregen aan de telefoon, en het enige wat ik hoef te doen is hem te bellen wanneer ik in Brisbane ben en dan regelen we verder hoe en wat, helemaal goed dus!!)
Dit was mijn update tot zover weer,
liefs vanuit een heerlijk zonnig australie!!!
p.s. vervelend dat Nederland verloren heeft, maar ben stiekem wel een beetje blij want als ze kampioen waren gewonnen had ik het niet zo leuk gevonden om hier aan de andere kant van de wereld te zitten terwijl heel nederland op zijn kop staat, voor de rest ben ik niet egoistisch hoor ;)

  • 25 Juni 2008 - 06:22

    Eef:

    Hai hai,

    Mooie verhalen weer! Ben heel benieuwd naar alle foto's en verhalen als je weer thuis bent. Ik krijg er zelf ook zin van om op vakantie te gaan naar een mooi en zonnig oord.

    Heel veel plezier nog en succes met werken op de schapenboerderij. Ik spreek je gauw weer.

    Liefs, Eef

    PS: bedankt voor je mailtje. Ik vertel je er meer over als je weer thuis bent. xx

  • 25 Juni 2008 - 09:49

    Maartje:

    Hi Manon! Wat een gave foto's!! Vooral die van white beach....volgens mij wil je helemaal niet meer in Nederland zijn, na zulke ervaringen;)
    Veel plezier nog! X vanuit druilerig Tilburg

  • 25 Juni 2008 - 10:02

    Nicole:

    Ha die Manon,

    Ben jaloers! Zit op kantoor in Eindhoven en kijk naar buiten en dan zie ik triest donker weer. Maar ik houd de stranden e.d. van Mexico wel in mijn achterhoofd.
    Geniet er nog maar lekker van, want ziet er echt super uit allemaal. Veel plezier en tot horens!

    x Nicole


  • 25 Juni 2008 - 12:52

    Ingeborg:

    He manon,
    klinkt erg goed allemaal!!!!
    Bij mij is het werken bij de thuiszorg een beetje tegengevallen, ga volgende week bij begeleid wonen voor psychiatrisch patienten beginnen. Heb er zin in!
    En jij, geniet er nog van he!

  • 25 Juni 2008 - 12:59

    Rita:

    Hey Manon, je begint een beetje te verengelsen gezien je tekst haha! Klinkt allemaal supergaaf! Maar ben ook weer blij als je terugkomt :D
    xx Rita

  • 25 Juni 2008 - 17:07

    Loes:

    Mooimooimooi, kan nie anders zeggen. Wat een mooie stranden, denk dat je het zelf gezien moet hebben wil je het echt geloven....
    Groeten!!!!

  • 26 Juni 2008 - 20:35

    Kleine Wendy:

    He Manon heerlijk om je bericht weer te lezen ben jaloers. Carpe Diem.
    Heerlijk zo de foto's te zien die mooie stranden echt heaven.
    Gr uit Dongen

  • 26 Juni 2008 - 23:04

    Mama:

    Hoi Manon,
    Prachtige foto's en heerlijk om je zo stralend en genietend te zien. Maak er nog een paar fijne weken van.
    Liefs, x en tot bels of mails of sms.
    mama

  • 27 Juni 2008 - 09:15

    Coby:

    Hey Manon, Geweldig je zo te kunnen volgen. We genieten met je mee.
    groetjes, coby

  • 29 Juni 2008 - 21:50

    Daphne:

    Hey Zussie,

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet, je bent wel lekker druk bezig he!!!!!
    Hier gaat alles goed, ik zal je een uitgebreide mail sturen!!
    Ik weet nog niet of ik je mee op kan halen de 28ste, kom namelijk die ochtend uit de nachtdienst dus moet even kijken hoe laat enz.

    XXX

  • 01 Juli 2008 - 09:26

    Ivonne:

    hey! alles goed daar lees ik wel! en wat leuk dat je zo met anderen kan rondreizen! ben wel benieuwd naar het werken op de schapenboerderij! veel plezier weer!
    x

  • 02 Juli 2008 - 11:45

    Rosan:

    Hey Manon!

    Thx voor je mailtje! Leuk stukje weer, heel wat anders dan de gr8 ocean road en de outback! Gek idee dat uitgerekend jij weer moest wennen aan het stadsleven! ;) Ben je inmiddels op de schapenboerderij? Ik hoop dat het leuk is, een hele ervaring wordt het zekers, ik ben nog steeds aan het werk in Perth, moet ook gebeuren!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2008

Bangkok

21 Juli 2008

laatste dag in australie :(

07 Juli 2008

update

25 Juni 2008

Bikini tijd!!!

15 Juni 2008

Outback adventure!!!
Manon

Actief sinds 21 Maart 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 14869

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 27 Juli 2017

Quality time met Daan en de kids!

22 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: