laatste dag in australie :( - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu laatste dag in australie :( - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu

laatste dag in australie :(

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Juli 2008 | Australië, Brisbane

Mijn laatste dag in Australie...... Gedurende mijn reis heb ik een periode gehad dat ik heel graag naar huis wilde maar nu zie ik het eigenlijk helemaal niet zo zitten om naar huis te gaan, maar wees gerust: ik moet wel naar huis want mijn visum verloopt in een paar dagen, dus over een week zal ik weer in NL zijn. Op het moment ben ik in Brisbane bij een dochter van een vriend van de familie waar ik de afgelopen ander halve week ben geweest. Ik heb haar tijdens een etentje bij haar ouders ontmoet en ze was zo aardig om mij een slaapplaats aan te bieden, dus dat bespaart me weer wat geld en het is een gezellige meid en ze heeft leuke huisgenootjes dus vermaak me prima hier. Maar goed, wat meer over mijn tijd op de boerderij:
Na een busrit van ongeveer vijf uur kwam ik in het plaatsje miles aan wat officieel al in de outback is (alhoewel ze het zelf nog geen outback noemen). Miffy (de moeder van het gezin) en haar zoontje George hebben me daar opgehaald en me mee genomen voor een lunch, het begon dus al goed!
Daarna zijn we naar hun boerderij gereden wat in het plaatsje Guluguba (of zoiets) ligt, wat bestaat uit een paar boerderijen, een school (met 12 kinderen waarvan er drie van de familie waren waar ik verbleef), een winkeltje (waarvan ik werkelijk waar niet begreep dat het nog niet failliet was, omdat ze er eigenlijk niets echt iets verkochten) and that was it.
Hoewel het dus in de middle of nowhere ligt was er toch de nodige levendigheid op de boerderij aangezien ze er met een flink aantal mensen woonden: De vader Ian, moeder MIffy en hun vier kids (Rory, Claire, Abby and George), daarnaast woonde er een soort van opa bij hun in huis, het was niet de echt opa maar een vriend van de familie die al heel lang voor hen werkt. In een huisje op het erf van de boerderij woont het neefje (David) wat ook voor hen werkt en in een caravan op het erf woont de mechanican (Brent). Dus al met al genoeg mensen om me te vermaken.
Het is niet te bevatten hoeveel grond zij bezitten. Ian heeft me uitgelegd dat ze zoveel grond nodig hebben omdat the cattle niet de hele tijd in hetzelfde gebied kan zijn omdat er niet genoeg voedsel voor hen is. Dus hebben ze hier veel meer grond per koe (ik noem alles koe, maar er zit blijkbaar verschil in) nodig dan in NL. Op hun terrein hebben ze verschillende huizen staan (voor oa de oma en een aantal werknemers). En om van de boerderij waar ik verbleef naar een andere boerderij te gaan moest je drie kwartier rijden (in een van de super veel jeeps die ze hadden).
Ik hoefde niet zo heel hard te werken (wat ook niet van je verwacht wordt als een WOOFF'er, omdat je alleen onderdak en eten krijgt en niet wordt betaald) en kon vaak een dag mee op pad gaan met Ian or David en kon hen wat helpen met de klusjes die zij moesten doen (zaols het openen van de gates, erg belangrijk klusje ;)
Het belangrijkste werk op de boerderij is het verplaatsen van de cattle naar een gebied met meer voedsel, wat te paard gedaan wordt. Na een paar dagen op de boerderij te zijn kreeg ik dan ook mijn eerste paardrijles!!! Het was ongeveer het grootste paard wat ze hadden maar ook het veiligste paard vertelde ze me (de naam van het paard was useless;). Dus na die eerste les vonden ze me genoeg in staat om een keer mee te gaan moisteren (= simpel gezegd, koeien verplaatsen). was echt super gaaf om te doen, het was wel lastig omdat ik nog moest wennen aan het op een paard zitten maar na een tijdje de naam van het paard te zijn voelde ik wel aan wat ik moest doen en ging het beter. Ik denk dat we ongeveer zes uur bezig zijn geweest voordat we de koeien gesplitst hadden (de jonkies moesten van de ouderen gescheiden worden en er zaten koeien tussen van een andere boer, die door een gat in het hek waren gekomen) en op de plek hadden waar ze moesten zijn, dus de volgende dag had ik een behoorlijk zere kont ;)
Voor de rest heb ik wat huishoudelijke werkzaamheden gedaan en wat met de kinderen opgetrokken. 's avonds ben ik met David een aantal keer mee geweest naar een iets groter plaatsje redelijk in de buurt waar hij wat vrienden had wonen maar de meeste avonden was het eten, douchen, wat tv of een filmpje kijken en naar bed want ook al hoefde ik niet heel zwaar werk te doen, de hele dag op pad zijn en in de buitenlucht zijn kost toch behoorlijk wat energie.
Ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden om op een boerderij te werken maar heb er echt genoten en een super tijd gehad en had het best wel moeilijk om afgelopen zaterdag de boerderij te verlaten en naar Brisbane terug te gaan. Maar zoals ik al zei ik moest wel want mijn vlucht staat vast en mijn visum verloopt bijna, maar goed aan alles komt een eind, dus ook aan mijn tijd in australie!! Morgen dus naar Bangkok, ben mijn backpack al aan het opruimen en gooi er alles uit wat ik niet mee terug wil nemen zodat ik ruimte heb voor alle kleren en souveniers etc die ik in Bangkok ga kopen!!!!
Waarschijnlijk schrijf ik nog wel een kleine update vanuit Bangkok als ik genoeg tijd heb naast al het shoppen daar ;)
x manon

  • 21 Juli 2008 - 07:30

    Ivonne:

    hey! super dat je zo'n leuke tijd hebt gehad op de boerderij! en in Australië! Alvast een hele goede terugreis en nog veel plezier in Bangkok!
    x

  • 21 Juli 2008 - 09:28

    Rita:

    Wouw Manon, looks cool!
    Tot snel, in Nijmegen??
    xx Rita

  • 21 Juli 2008 - 16:34

    Loes:

    Jeetje, wat is de tijd snel gegaan! Maar wat een belevenissen zeg, ben erg benieuwd naar alle foto's!! Veel plezier in Bangkok en alvast een hele goede reis terug naar huis, hoop dat je er toch wel een beetje zin in hebt om terug te komen ;-)

  • 22 Juli 2008 - 07:13

    Eef:

    Heeey meissie,

    Wat bijzonder, jij op een paard! Hahaha! Heel veel plezier nog in Bangkok, ik hoop dat je m'n smsje gisteren ook hebt gehad.

    Heel goeie reis en shop ze! Nog heel even en dan kom ik weer hallo zeggen ;)

    Kus!

  • 22 Juli 2008 - 07:52

    Marlous:

    Ha Manon,

    Eindelijk even wat tijd gevonden om een van je verhalen te lezen. Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad daar in 'the outback'. Dadelijk thuis (ja, dadelijk, nog maar heel eventjes, alhoewel het heerlijk is om weer in Melb te zijn) ga ik alles nog eens even op m'n gemak teruglezen. Geniet van Thailand!!!

    xx Marlous

  • 24 Juli 2008 - 18:05

    Anke:

    Hee Manon,

    Wat fijn dat je tijd in Australie zo goed bevallen is!! Heel veel plezier in Bangkok (is echt een megastad, wel super gaaf!)
    Alvast een goede terugreis toegewenst & tot snel,

    Liefs Anke

  • 25 Juli 2008 - 05:53

    Maartje:

    Heey Manon,

    Hoe is Bangkok. Geniet er nog even van en dan zie ik je snel in NL.
    Veel plezier de laatste dagen.

    X Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2008

Bangkok

21 Juli 2008

laatste dag in australie :(

07 Juli 2008

update

25 Juni 2008

Bikini tijd!!!

15 Juni 2008

Outback adventure!!!
Manon

Actief sinds 21 Maart 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 14868

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 27 Juli 2017

Quality time met Daan en de kids!

22 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: