Nog anderhalve maand te gaan en dan is het zo ver! - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Manon Loonen - WaarBenJij.nu Nog anderhalve maand te gaan en dan is het zo ver! - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Manon Loonen - WaarBenJij.nu

Nog anderhalve maand te gaan en dan is het zo ver!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

28 April 2017 | Nederland, Waalre

Na bijna negen jaar ben ik weer terug op waarbenjij.nu. Het was even zoeken naar mijn inloggegevens. Na negen jaar zijn we drie e-mail adressen verder, en dat is niet alles. Wat is er een hoop veranderd. Vlak na mijn reis naar Australië heb ik Daan leren kennen, ben mijn eerste baan begonnen, in Utrecht gaan wonen en na een jaar toch weer terug naar Brabant gegaan (en niet naar hometown Tilburg maar naar Eindhoven). Langzaam aan huisje, boompje en ook beestje (met Boef en Minoes erbij), dichter bij huis gaan werken (BDO), een reis naar Canada mét huwelijksaanzoek en het jaar erop dan ook getrouwd! En iets meer dan een jaar daarna kwam onze kleine (letterlijk) Fem. Na 3 jaar BDO was ik weer toe aan een andere werkgever (OPS), hebben we een huis in het mooie Aalst gekocht (en gelukkig ook ons oude huis verkocht) en kwam zwangerschap nummer 2 (helaas, wat heftiger dit keer). Onze Tess is alweer 1,5 jaar en inmiddels werk ik alweer bijna een jaar bij Maxima Medisch Centrum.

En ja, het is stabiel op gebied van werk, huis en gezin, dus wat doe je dan? Dan plan je een mini sabbatical met het gezin! Zes weken lang gaan we rond trekken in Zweden, Finland en Noorwegen. Wat kijken we daar naar uit! Even geen werk (ook al is het een top baan, afgelopen jaar heb ik wel echt knetter hard gewerkt), geen klusjes in en rondom huis en geen verplichtingen. Behalve dan de boot halen, haha. Om niet al te veel met de kids in de auto te zitten pakken wij vier keer een ferry. De eerste ferry gaat van Kiel naar Goteborg, wat een bijzondere eerste nacht gaat dat worden, we hebben onszelf getrakteerd op een mooie hut met volle bak uitzicht op zee! Daarna vervolgen we onze reis naar Stockholm, daar zullen we een aantal dagen blijven om de stad en de omgeving te verkennen. Vervolgens met de ferry naar Helsinki, ook daar blijven we een tijdje om daarna naar het merengebied in Finland te gaan (en de muggenspray gaat mee). Vervolgens reizen we verder naar Oulu, een kustplaats in Finland, in de buurt van de poolcirkel. Daarna steken we door Zweden (waar we in Lapland een tijdje blijven) naar Noorwegen. Hopelijk spotten we wat walvissen en na een paar dagen kust in Noorwegen pakken we de Hurtigruten naar Trondheim (dat schijnt mega indrukwekkend te zijn). Na een aantal dagen Trondheim zullen we onze reis vervolgen naar de laatste bestemming, Oslo.

Dus… Dat was het dan voor de eerste post. Het is geen wereldreis, maar het wordt wel een bijzondere reis. Bijzonder genoeg om verslag van te doen, voor degene die het leuk vinden, voor onszelf en met name voor de kindjes.

• 29 April 2017 - 08:20

Marlous:

Ja leuk! Ik volg jullie graag!

• 30 April 2017 - 22:42

Fam. Slot:

Super leuk Daan, Manon, Femke en Tess! We zijn benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven.