Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Manon Loonen - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Manon Loonen - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

07 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Ik dacht dat het wel weer tijd was voor een update (met name omdat ik een aantal smsjes (Rita, ik heb nog mijn NL nummer, kwam er in Sydney achter dat mijn telefoon niet simlock vrij was) en mailtjes kreeg met de vraag of ik nog wel in leven ben omdat ik zo lang niets op de site heb gezet;) Waar zal ik beginnen? Zoals jullie kunnen zien ben ik niet meer in Australie maar in Nieuw Zeeland. Ik ben vorige week Donderdag naar het land van de kiwi's vertrokken. Het was wel even spannend hoor om nu echt alleen te gaan reizen. De laatste avond in Sydney met de meiden van de groep was nog erg gezellig. Ook al waren we in Australie we wilden toch wel koninginnedag vieren, het was niet zo als in NL maar we hebben wel echt veel lol gehad. Voor 9 dollar (ik denk zo'n 5,50 euro) hadden we een maaltijd en vijf gratis drankjes (we hadden al onze folders etc doorgespit op zoek naar vouchers voor gratis drankjes). Maar goed was erg gezellig en onderweg terug naar het hostel hebben we nederlandse liedjes lopen zingen, dus toch een beetje koninginnedag gevoel gehad. De tijd in Sydney was echt super, heb heel veel gezien en gedaan daar, en met de groep was ook heel gezellig. De meesten van de groep zijn hun eigen weg gegaan en in het begin vond ik het wel even lastig, maar nu ben ik blij dat ik alleen aan het reizen ben. Je kan het eigenlijk niet eens echt alleen noemen, zodra je in een hostel bent, in een bus of op het vliegveld zit ontmoet je wel weer iemand waar je een tijdje mee kletst of samen mee gaat reizen. Donderdag kwam ik dus aan in Auckland, de grootste stad van Nieuw Zeeland en ben daar twee nachten gebleven. Ik heb me wel prima vermaakt daar, het hostel was prima en heb leuke mensen ontmoet en een free tour door Auckland gedaan. Maar voor de rest is er niet zo heel veel te zien in Auckland dus ben ik met de magic bus (een bus die van plaats naar plaats gaat en je kunt zelf beslissen hoe lang je ergens blijft en wanneer je weer verder met de bus wilt) het noorder eiland gaan verkennen. Het is echt een super mooi land, tijdens de busritten kijk ik mijn ogen uit, zulke mooie landschappen en zoveel ruimte, en super veel schapen. In Waitomo hebben we grotten bezocht met glowworms, was wel grappig, eerst liep je door grotten (gelukkig redelijk hoge grotten) en daarna gingen we met een bootje op de rivier in de grot en zag je allemaal lichtjes boven je, dat waren wormen (op het plafond, of hoe noem je zoiets in een grot?) die licht geven, dat doen ze om zo insecten de grot in te lokken, anders is het er te donker en hebben ze niks te eten, grappig he? Heb ook nog een aantal modderpoelen gezien en geizers (ik weet niet hoe je het in het nederlands schrijft). In Taupo had ik heel graag een wandeling over een vulkaangebied gedaan, maar het weer was heel slecht toen ik daar was (er lag heel veel sneeuw daar zodat je met een guided tour mee moest wat ongeveer 100 dollar extra kost) + er was activiteit geconstateerd in de vulkaan, genoeg redenen om verder te reizen naar Wellington, waar het weer gelukkig wat beter is (ik kan zonder jas buiten lopen overdag, dus het valt me nog alles mee). Onderweg naar Wellington hebben we zelfs nog sneeuw gehad, maar dat kwam omdat we in de bergen reden. De buschauffeur, een jongen van 20 die oorspronkelijk uit nederland kwam was helemaal excited omdat hij nog noit sneeuw had gezien en hij vertelde ook nog even dat hij nog nooit in de sneeuw had gereden (daar was ik wat minder blij mee, maar alles is goed gegaan en ben heelhuids in Wellington aangekomen). Ik trek op het moment veel op met een duits meisje, zij reist ook met de magic bus en morgen gaan we de oversteek maken naar het zuidereiland. Daar kun je echt super veel gave dingen doen dus heb ik daar wat meer tijd gepland dan op het noorder eiland. 21 Mei vertrek ik iig vanuit Christchurch naar Melbourne. Ik denk dat ik daar genoeg te doen ga hebben.

Ik wil iig Marlous nog opzoeken (Marlous, ik stuur je tegen die tijd nog een mail of sms of zo, ben benieuwd om te zien hoe je woont daar en dan kunnen we wat langer bijkletsen). En Renske (als je dit leest), super leuk dat je me een berichtje hebt gestuurd, het lijkt me zeker leuk om af te spreken in Melbourne en zoals je kunt zien ik ben er voor Oktober!! Ik zal binnenkort jouw site ook eens bekijken en we houden contact! Rosan, mocht je rond die tijd nog in Melbourne zijn laat me dan even weten in welk hostel je zit, dan kom ik ook naar dat hostel, en dan kunnen we kijken of we samen de great ocean road kunnen doen.

Nu weer even verder met mijn verhaal want ben wel erg veel persoonlijke boodschappen in mijn bericht aan het zetten. Ik zal proberen zo snel mogelijk foto's op internet te zetten, op de computer (in een bibliotheek) waar ik nu ben lukt het me niet, maar zal het straks in het hostel eens proberen of het daar wel lukt. Goed dat was het weer voor nu, ga zo met mijn duitse reisgenootje naar een museum hier over oa de maori cultuur en misschien daarna nog met de ferry naar een eilandje hier 20 minuten vandaan (als het weer een beetje goed blijft), dus nog genoeg te doen!!
Tot snel weer, liefs!!

  • 07 Mei 2008 - 05:19

    Manon:

    Hallo allemaal,
    zoals jullie kunnen zien heb ik wat foto's er bij gedaan. Als het goed is, maar dat duurt altijd even bij hyves staan de rest van de foto's op mijn hyves site (manonsulkers.hyves.nl)!

  • 07 Mei 2008 - 05:54

    Ellen:

    Hi Manon,

    Leuk om wat van je te lezen!! Je hebt echt al veel gezien/gedaan in korte tijd! Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland en straks in Melbourne.

    X Ellen

  • 07 Mei 2008 - 06:58

    Sanne:

    Hey Manon,

    Ik was ondertussen ook erg benieuwd naar meer verhalen! Leuk dus om dit stukje te lezen. Ik krijg op deze manier alleen wel heel veel zin in de vakantie!! Geniet er lekker van en tot het volgende berichtje;)!

    Liefs Sanne

  • 07 Mei 2008 - 07:10

    Eef:

    Hai hai,

    Fijn om weer wat van je te horen! Het klinkt alsof je het ontzettend naar je zin hebt en al veel mooie dingen hebt gezien en gedaan. Leuke foto's ook! Wordt er al bijna jaloers van ;-) Heel veel plezier nog!

    Kus, Eef

  • 07 Mei 2008 - 07:10

    Anke:

    Haa Manon,

    Echt super dat het zo goed bevalt! Geniet ervan & vergeet ons niet op de hoogte te houden van al je avonturen!!

    Liefs Anke

  • 07 Mei 2008 - 07:39

    Rita:

    Hey,
    Echt leuk dat je het zo leuk vind (wat een kromme zin :S). En ook echt knap vind ik, maar dat zegt een schijtluis haha!
    xx Rita

  • 07 Mei 2008 - 08:49

    Daf:

    Hey,

    Fijn om te horen dat het goed gaat, heb je mail nog gekregen, zal je binnenkort terug mailen over dingen die ik niet op de site ga zetten :p
    Leuke foto's trouwens!!!
    Ik krijg vandaag de sleutel van mijn nieuwe huisje, dus morgen al verven met papa en mama en Kim komt helpen na haar vroege dienst.

    Kus

  • 07 Mei 2008 - 10:28

    Maartje:

    Hi Manon,
    leuk om te lezen hoe het gaat daar....aan ontmoetingen geen gebrek in het land van de backpackers ;) Geniet van je tijd daar want het vliegt voorbij!!!

  • 07 Mei 2008 - 11:34

    Anneke:

    Hoi!
    Leuk verhaal en tof dat je er zo van geniet!
    Zet m op!
    Anneke

  • 07 Mei 2008 - 19:10

    Ingeborg:

    super leuk om te horen allemaal. Grappig van die glowwormen, Hester is daar ook geweest. (die zit nu in Vietnam dus kom je niet meer tegen)
    en ik heb ook een zelf geknutselde kaart van de volckaert gekregen, best wel leuk. In elk geval heel aardig van Chantal.
    Heel veel plezier nog he!

  • 07 Mei 2008 - 19:23

    Babette:

    Hey Manon,
    ik heb je ook kunnen vinden op waarbenjij.nu. Je bent echt al flink op pad daar. Lijkt nog zo kort geleden dat we elkaar spraken op Sanne dr afstuderen. Super allemaal. Ik ben heel benieuwd naar the next episode!

  • 12 Mei 2008 - 06:05

    Maartje:

    Heey Manon,

    Wat leuk berichtje weer.
    Ik ben ondertussen weer terug uit Zuid Frankrijk en weer druk aan de studie.
    Geniet van NZ en spreek je misschien wel een keertje via msn of skype.

    X Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2008

Bangkok

21 Juli 2008

laatste dag in australie :(

07 Juli 2008

update

25 Juni 2008

Bikini tijd!!!

15 Juni 2008

Outback adventure!!!
Manon

Actief sinds 21 Maart 2008
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 14894

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 27 Juli 2017

Quality time met Daan en de kids!

22 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: