Aangekomen in Sydney!!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Sydney!!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Sydney!!!!!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 April 2008 | Australië, Sydney

Hallo mates!!!

Ik ben aangekomen in Sydney!!!!! Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle smsjes, telefoontjes, mailtjes, krabbels en berichtjes op mijn site. Mijn reis is prima verlopen. Het was natuurlijk wel lang maar des te leuker was het toen we aankwamen. Na uiteindelijk drie keer opgestegen te zijn een weer geland te zijn (tussenstop van een uur in Bangkok en van ongeveer een halve dag in Taipei (Taiwan)) kwamen we dan in Sydney aan. In het vliegtuig hebben we echt super vaak eten gehad op de meest rare tijden (warm eten om vier uur smiddags en weer ontbijt ergens midden in de nacht) en hadden we tijd zat om elkaar te leren kennen. In eerste instantie zaten we over het vliegtuig verspreid maar we hadden het zo geregeld dat we toch redelijk bij elkaar zaten. En zoals ik al gedacht had hadden we in het eerste vliegtuig geen schermpjes in de stoel voor ons dus hadden we ook tijd zat om lekker te kletsen. In de derde vlucht heb ik liggen slapen en 's ochtends vroeg de kiterunner gekeken (eindelijk ;). Toen we in Sydney aankwamen regende het, dat was wat minder. We hebben tot nu toe al heel veel gedaan: vrijdag was het een nationale feestdag hier en hebben wat rond gehangen en naar rare australische gokspelletjes gekeken, 's avonds hadden we een barbie, erg gezellig en we hadden een workshop van een aboriginal en muziekinstrumenten bespeeld en gedanst. Daarna zijn we uit gegaan,net zoals de avond ervoor trouwens, een speciaal backpackers cafe, erg gezellig!!!
Vandaag zijn we door de botanical gardens gelopen (bomen gezien die volhingen met vleermuizen, spinnen gezien etc) daarna zijn we een rondvaart door de haven gaan doen, het opera huis gezien en de harbour bridge. We hebben met de hele bups gepicknickt en daar ook echt een prachtig uitzicht gehad op een klif. Daarna zijn we nog even gaan winkelen met de meiden van de groep, ik moest toch nog echt ff teenslippers kopen want daar loopt iedereen hierop. We waren op een gegeven moment een beetje verdwaald, we hadden een aflsag gemist en zaten onderhand aan de andere kant van Sydney, maar dat was weer helemaal goed gekomen, we hebben iedereen gevraagd die we tegen kwamen voor hulp en iedereen is even vriendelijk en wil ons graag helpen en vinden het leuk om een praatje te maken en wat tips te geven over mooie plekjes in Sydney. Het hostel is echt prime, het eerste huisdier (kakkerlak) was al wel gespot op de kamer, maar mede door vermoeidheid en wat drank sliep ik toch goed, ondanks het idee dat er een kakkerlak in onze kamer zat. De groep is ook heel gezellig, we zijn met vier meiden en vijf jongens. Vanuit Australian Backpackers begeleidt Kim (een Nl meisje) ons, doet ze erg leuk en ze heeft veel tips voor ons. Morgen gaan we een dagje naar Blue Mountains, een mooi park in de buurt van Sydney, we vertrekken al wel vroeg, om 7 uur ontbijten ;) Vanavond heb ik niks bijzonders gepland, een beetje relaxen met de meiden, we zijn nl allemaal nogal moe van de vorige twee avonden stappen.
Goed, ik ga er een eind aan breien en de anderen weer opzoeken.
heel veel liefs, Manon
p.s. excuses voor mijn mogelijke kromme zinnen, maar ben moe;)
p.p.s. Mam, ik heb je nog geprobeerd te bellen maar het lukte niet helemaal, maar je weet nu iig weer dat het goed met me gaat. O ja, mijn plannen zijn denk ik om van de week al naar nieuw zeeland te vliegen, maar houd je op de hoogte over mijn plannen.
p.p.p.s. Daf!!!!!!!!! Gefeliciteerd met je appartement, echt super gaaf. Ik had je nog een sms gestuurd om te vragen hoe het ermee was?! Maar echt super leuk,ben echt benieuwd!!

  • 26 April 2008 - 11:53

    Noor:

    goed om van je te horen! Klinkt alsof je al de hele stad gezien hebt zoveel al bezocht in weinig tijd :)
    Ik ben benieuwd naar alle andere verhalen!! Heb je met Marlous nog kunnen meeten?
    Het congres was echt een heel geslaagde dag donderdag! We kunnen trots zijn op de commissie! Combifeest dinsdag was ook fraai (roddels komen wel per mail ;) )
    Take care!

  • 26 April 2008 - 12:27

    Ellen:

    Hey Manon!

    Fijn dat je goed aangekomen bent en dat je groep gezellig is!!
    Veel plezier als je naar Nieuw-Zeeland gaat!

    X Ellen

  • 26 April 2008 - 12:35

    Daf:

    Eeeej Zus,

    Fijn dat je goed bent aangekomen!!! Slaap je daar met z'n allen op een kamer of heb je een aparte kamer? Dat jij kan slapen met een kakkarlak op je kamer, had ik niet van je verwacht ;)
    Maar heb je Marloes nu ook al gezien, daar zou je toch naar toe gaan als je aankwam???
    Ik had je niet terug gesmsd omdat het dan een lang smsje zou worden!! Vond het handiger om je zo te informeren. Maar het is een heel rustig straatje, een zijstraat van de Fellenoordstraat. Ik moet 1 trap oplopen en dan heb je mijn voordeur. Ik hoef niet veel te doen, er ligt al een mooie vloer in dus alleen wat verven denk ik. De kozijnen zijn licht blauw, wat niet echt mijn kleur is en alle muren zijn wit, dus wil weer 1 muur een kleurtje geven, en boven op mijn slaapkamer ook. 7 mei krijg ik de sleutel dus 8 mei ga ik denk ik al beginnen met verven enz. Heb er echt heel veel zin in, zou willen dat we al 3 weken verder waren!!!! Oh ja... en ik kijk uit op de KMA ( hahahaha)
    Hoe is het daar met de mannen?? Loopt daar wat leuks rond??
    Veel plezier daar en ik hoor wel weer nieuwe verhalen!!! Ga je ook foto's op je site zetten? of is dat lastig?

    kus

  • 26 April 2008 - 13:08

    Rita:

    Hoi Manon,
    Klinkt echt heel leuk!! Heb je nog Viva's bij Marlous kunnen droppen?
    Veel plezier nog in Sidney, en anders natuurlijk in NZ!!
    xx Rita

  • 26 April 2008 - 13:15

    Eef:

    He meissie!

    Goed om te horen dat je bent aangekomen down under ;) Klinkt alsof de groep waarmee je reist erg gezellig is. Ben benieuwd hoe je nieuw zeeland vindt. Ik heb er alleen nog maar goede verhalen over gehoord!

    Heel veel plezier daar, ik ben benieuwd naar alle foto's!

    Liefs, Eef

  • 26 April 2008 - 13:58

    Maartje:

    Heey Manon,

    Zo te horen al veel gedaan. Wist niet dat je ook nog naar NZ ging.
    Heb je al met Marlous gemeet?
    Veel plezier nog en tot horens.

    X Maartje

  • 26 April 2008 - 14:51

    Nicole:

    Hey Manon,

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Geniet ervan en houdt ons op de hoogte.

    x Nicole

  • 26 April 2008 - 15:00

    Erik:

    Hey Manon,
    Zie dat je je verveelt, kom maar snel weer terug ;)
    xxx
    Erik

  • 26 April 2008 - 16:23

    Anneke:

    Hoi Manon!!
    De kop is eraf!!! Mooi dat je vliegreis goed verlopen is! En nu maar genieten!!
    Yeah! Australie, nieuw zeeland, zet m op!!
    X Anneke

  • 26 April 2008 - 18:19

    Leah:

    Hey Manon,

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je goed bent aangekomen. Veel plezier in Nieuw Zeeland!
    xxx
    Leah

  • 27 April 2008 - 04:14

    Louis:

    hoi Manon,

    klinkt goed allemaal, leuk dat je het al naar je zin hebt ik zit nog in Melbourne en heb Sydney gehad, echt een super tijd hier. Elke dag maak ik nieuwe vrienden, maar klinkt goed naar NZ ik ga dat in December doen. Misschien kom ik je nog wel een keer tegen, we houden contact.

    groetjes Louis

  • 27 April 2008 - 09:06

    Ingeborg:

    Hoi Manon,
    klinkt erg leuk allemaal! Ben bij dat je het zo naar je zin hebt. Tip: niet teveel haasten op z'n Manons he, probeer ook te genieten. Hier mis je niks, alles gaat gewoon zijn gangetje,

  • 27 April 2008 - 19:37

    Ingrid Tinnevelt:

    Hé Manon,
    Van Louise al gehoord dat je goed bent aangekomen.Het is hier zondag en het was vandaag prachtig weer. Aan het eind van de middag stonden je moeder en Daphne onverwacht op de stoep en dat was supergezellig. We hebben lekker samen gegeten en zitten kletsen en goed aan jou gedacht. Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Veel plezier in Nieuw Zeeland en tot de volgende keer. Groetjes van ons allemaal, Ingrid.

  • 27 April 2008 - 20:09

    Mama:

    hoi manon, heel leuk om je reisverslag te lezen.Zo heerlijk enthousiast.Je gaat al snel naar N.Z. Gaat er iemand mee, of ga je alleen.
    Ben benieuwd, ik lees het of sms-en wel.
    Gisteren n/n-dag gehad, was gezellig. Ik heb nu 14 dagen vakantie, heerlijk. Maar ook Daph helpen met verhuizen en mijn tuin verder regelen. Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met je b/p-groep gaat. Of je er goed mee overweg kan en wat zij allemaal gaan doen. Manon, een goede reis verder en genieten natuurlijk, veel liefs, mama.

  • 28 April 2008 - 07:21

    Marleen:

    Hey Manon,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Zo te horen vermaak je je goed daar! Gaat er nog iemand mee naar Nieuw-Zeeland?
    Veel plezier!

    Groetjes Marleen

  • 28 April 2008 - 17:30

    Inge:

    Hey aussie!

    Je voelt je daar al helemaal thuis volgens mij... geen aanpassingsproblemen zo te lezen.

    Take care down under!

    X inge

  • 29 April 2008 - 13:04

    Marlous:

    Ha Manon,

    Al veel reacties hier zeg, leuk! Mochten andere mensen ook alle reacties lezen: ja, Manon en ik hebben elkaar gevonden in Darling Harbour in Sydney en nog meer ja, want ze had indd lekker een Viva voor me bij zich :D Echt heel vreemd om elkaar zo weer te zien na toch een maand of 4,5 en tegelijkertijd weer lekker vertrouwd. Jammer dat ik zo weinig tijd had (bijna 2 uur, maar dat is dan toch kort), maar dat kunnen we later in Melb of gewoon in NL, of wie weet nog wel aan de Oostkust inhalen!
    Geniet van NZ. Ik hoop dat je er net zo van zal genieten en betoverd door zal raken als ik!

    Liefs,

    Marlous


    P.s. je moet trouwens niet die excursie naar Milson Sound (vanuit Queenstown doen). Ik vond dat het geld niet waard.

    P.p.s Rita en Noor, het wordt tijd dat jullie ook eens deze kant opkomen! ;-)

  • 30 April 2008 - 13:14

    Martijn:

    he manon! goed om je verhalen te lezen! veel plezier in nz! echt geweldig daar! groeten,
    martijn

  • 03 Mei 2008 - 01:25

    Rosan:

    Heey Manon!

    Hoeist het nu? Al een beetje je weg aan het vinden zo in je eentje? Ik moest ook wel even wennen zo zonder de groep en al helemaal in het kleine vissersdorpje waar ik nu zit, Narooma! Echt heel mooi maar wel stil.. Heb een hele kamer met badkamer en tv voor mezelf, heb lekker uitgerust en ga vnvd richting Melbourne! Gister ben ik in m'n eentje gaan mountainbiken was top! Er zijn hele aardige mensen alleen ze zijn 60+ maarja haha, ik kijk wel hoe lang ik in Melbourne zal blijven of dat ik eerst een tour oid ga doen! Ik hou je op de hoogte! xx

  • 05 Mei 2008 - 19:23

    Leah:

    Hey Manon,
    Bedankt voor je sms! Ik was dit weekend in Den Haag, zijn vandaag gaan High Tea-en in het Kurhaus!Waar hang jij nu uit? Nog spannende dingen meegemaakt?

    xxx
    Leah

  • 06 Mei 2008 - 05:30

    Renske:

    He Manon,

    Ik hoorde laatst al dat je naar Australia ging, en had je site in een keer goed gegokt:D De mensen zijn inderdaad super hier... En NZ, tsja, dat schijnt echt schitterend te zijn (daarna valt alles alleen nog maar tegen...)! Mocht je nog voor 13 oktober in Melbourne komen, laat het maar weten, ik loop hier nog vijf maanden stage!

    Groetjes Renske
    www.travelmessage.nl/renskevanwijk

  • 06 Mei 2008 - 08:23

    Ivonne:

    hey Manon, wat gaaf zeg dat je ook nog naar Nieuw Zeeland gaat, ben benieuwd naar al je belevenissen!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2008

Bangkok

21 Juli 2008

laatste dag in australie :(

07 Juli 2008

update

25 Juni 2008

Bikini tijd!!!

15 Juni 2008

Outback adventure!!!
Manon

Actief sinds 21 Maart 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 14896

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 27 Juli 2017

Quality time met Daan en de kids!

22 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: