Heel wat avonturen beleefd!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu Heel wat avonturen beleefd!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Manon Loonen - WaarBenJij.nu

Heel wat avonturen beleefd!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 Juni 2008 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

daar ben ik dan weer!! Het is idd zoals ik van een aantal van jullie al te horen kreeg een tijdje geleden dat ik een update op mijn site heb gezet, dus hier komt ie dan:
Volgens mij ben ik mijn vorige verhaal in Dunedin geeindigd. In nieuw zeeland heb ik niet meer hele avontuurlijke dingen gedaan, ik wilde graag nog een wildlife tour op een boot maken, maar na een busrit van twee uur kwamen we (ik en twee engelse meiden) daar aan en bleek het te hard te waaien om de sound en zee op te gaan, en moesten we verplicht de hele dag in het plaatsje rond dwalen voordat de bus weer kwam om ons terug te brengen naar christchurch, niet een hele enerverende laatste dag dus in nieuw zeeland. Mijn vlucht naar australie is allemaal weer prima verlopen, moest wel achtelijk vroeg mijn bed uit om naar het vliegveld te gaan en in te checken, maar deed liever dat dan op het vliegveld op een bankje proberen te slapen. Aangekomen in Melbourne ben ik gelijk de stad in te gaan om Rosan te meeten (een meisje van mijn groepsvlucht) en zij had Wieteke (een ander nederlands meisje) meegenomen. Eerst ff lekker bijgekletst en daarna de stad verkend. Eind van de middag ben ik richting Marlous gegaan, wat in Melbourne is maar toch nog wel een eindje met de trein is. Was super leuk om Marlous te zien en te zien waar ze woont, en haar vrienden daar te ontmoeten. De dag erna ben ik met Marlous de stad gaan verkennen en zijn we 's avonds naar een farewell voor exchange students feest in de stad geweest, was erg gezellig!!
De dag erna ben ik naar sint kilda (suburb, met veel backpackers) gegaan om daar mijn gratis hostelovernachting te innen in het hostel waar Rosan en Wieteke ook sliepen. 's avonds ben ik daar naar het strand en de pier geweest, waar ik pinguins heb gezien, normaal zijn ze daar in grote getalen aanwezig maar omdat ik vrij vroeg was was het nog wat rustig, maar heb er iig een aantal gespot. Daarna ben ik de stad weer ingegaan om met Marlous en haar vriendinnen ergens te gaan eten om de verjaardag van een van de vriendinnen te vieren. Na een zoektocht, degene die jarig was kon niet echt beslissen waar te eten hadden we dan toch een leuk tentje gevonden, en het aanbod van een gratis fles wijn van de ober heeft ons daar naar binnen gekregen.
De dag erna ben ik met Rosan en Wieteke ons busje gaan ophalen, een wicked van met een of andere bekend wielrenner erop, ben nu zijn naam al weer vergeten. Het rijden in een busje viel me alles mee, ik dacht dat het wel lastig zou zijn om aan de linkerkant te rijden maar daar ben je zo aan gewend. De eerste dag zijn we niet zo ver gekomen, we waren nog niet eens aan het begin van de great ocean road, maar we hadden toch de hele week de tijd dus hebben het rustig aan gedaan. De eerste nacht hadden we in eerste instantie ergens ons busje op een beetje een verlaten plek geparkeerd, waar ikme echt niet veilig voelde, maar gelukkig kwamen we in een bar een ouder stel tegen wat ons hoorde praten en ons aanbood dat we op hun driveway konden slapen. Waren echt super aardige mensen en we hebben daar een heerlijk wijntje gehad met toastjes met kaas en de volgende ochtend een lekker ontbijt. De rest van de nachten hebben we over het algemeen wat minder goed geslapen omdat het erg koud was, en krap (we konden met zijn drieen net in het busje en snachts werd ik dan ook wel eens wakker van een voet of zo in mijn gezicht) en omdat we illegaal geparkeerd stonden (en toch wel een beetje bang waren voor politie). Tijdens deze week hebben we zoveel dingen gedaan dat het te veel is om op te noemen dus ik som een aantal van de hoogtepunten op:
- Koalas spotten en eentje kwam zo dichtbij om zichzelf en der kleintje wat ze bij zich had te showen.
- Tussen een "kudde" van 50 kangaroos lopen en zo dichtbij komen dat je ze bijna kan aanraken. Later op de avond bleken ze ook door het park te hupsen waar wij aan het eten waren.
- Rocky road, gegeten, echt super lekker (chocola, vruchten, noten en marshmallows).
- In de grampions een wandeling gemaakt, berg op maar daarna echt een geweldig uitzicht!!
- Een aantal watervallen bezocht.
- De 12 apostelen voor de kust bezocht met zonsopgang (alleen jammer dat de wolken voor de zon waren ;)
- In een kamer van een hotel op de bank geslapen bij een aantal kerels die we in de bar ontmoet hadden (het was de een na laatste nacht in het busje en we hadden echt behoefte aan wat ruimte en warmte)
- 's nachts wakker gelegen omdat we te dicht bij een bar geparkeerd stonden en een aantal dronke naar huis gaande cafebezoekers het leuk vonden om tegen ons busje aan te rammen en te schoppen waarna gelukkig politie kwam om hen weg te jagen maar wij weer bang waren dat de politie terug zou komen en ons busje midden in de nacht verplaatst hebben naar een plek aan de andere kant van de stad.)
En ik heb nog veel meer beleefd maar ik heb gehoord dat je nooit een te lang verhaal op je site moet zetten omdat mensen het dan niet meer lezen, dus de rest heb ik iig in mijn travel journal opgeschreven en horen jullie dan wel wanneer ik weer thuis ben persoonlijk.
Op het moment ben ik in Adelaide en ben ik aan het uitzoeken hoe ik mijn reis ga vervolgen (is vrij lastig om te bepalen waar ik naar toe wil want ik heb niet super veel tijd en het is allemaal vrij prijzig) en ondertussen wat aan het uitrusten en relaxen (hadden we echt nodig na afgelopen week) en me aan het vermaken met Rosan en Wieteke die hier ook nog zijn.
Dit was het voorlopig weer, misschien dat ik binnenkort de outback in ga en het dus wel weer even kan duren voordat er een nieuw berichtje op mijn site komt.
Veel liefs en voor iedereen die er een wil een dikke knuffel ;)

  • 02 Juni 2008 - 07:56

    Rita:

    Hey Manon,
    Was inderdaad even geleden! Klinkt wel allemaal supergaaf! Dit in tegenstelling van mijn dagelijkse bezigheid tentamens nakijken :(
    Tot snel!!
    xx Rita

  • 02 Juni 2008 - 09:33

    Papa:

    hoi Manon,
    Wat heb jij al een hoop beleeft dan is hier het leven maar saai maar ben er wel tevreden mee Veel bij Daphne geholpen met schilderen en verhuizen en ga nu ook als het weer er naar is weer lekker zeilen. Alleen valt het weer een beetje tegen maar straks beginnen de wedstrijden van het E.K. dus vermaak ik me wel Kijk uit naar je volgend verhaal en ik lees ze helemaal ook al zijn ze lang.
    Veel plezier toegewenst van je vader.

  • 02 Juni 2008 - 09:46

    Ingeborg:

    He Manon,

    idd een tijd geleden, maar maakt niks uit. De tijd gaat toch al zo snel, is zonde om teveel achter de pc te zitten. We horen het achteraf allemaal wel! Veel plezier in de outback in elk geval

  • 02 Juni 2008 - 11:25

    Eef:

    Hai meis!
    Wat heb je al weer veel gedaan daar! Het klinkt allemaal ontzettend leuk, beter dan het dagelijkse leventje hier in Nederland. Maar ik mag niet teveel mopperen, want hier in de tuin is het ook goed te doen ;-)
    Heel veel plezier weer en we horen de lange verhalen wel als je weer thuis bent!
    Liefs, Eef

  • 02 Juni 2008 - 14:39

    Ivonne:

    hey! leuk dat jullie zelf met een busje rondtouren :-), maar geniet maar lekker, wij horen de verhalen achteraf wel, want het is idd zonde om je tijd achter de pc te verdoen. Geniet er nog van! x

  • 02 Juni 2008 - 17:20

    Marleen:

    Hey Manon,
    Klinkt weer super! Hoe is het weer daar eigenlijk? Hier is het benauwd. Het is trouwens Waalwijk geworden en ik ben vandaag al begonnen!
    Met mij dus ook alles prima!
    Groetjes Marleen

  • 02 Juni 2008 - 20:10

    Kleine Wendy:

    Hee manon,
    Heerlijk om je verhalen te lezen en jee gaaf gaaf en nog eens gaaf geniet ervan.
    gr kleine wendy

  • 02 Juni 2008 - 20:19

    Maartje:

    Heey Manon,

    Wat een leuke foto van jou en Marlous.
    Zou te zien nog steeds goed na je zin.
    Hoorde van een vriendinnetje dat de put pack echt geweldig moet zijn. Je bent nu in de buurt van Brisbane of niet? Vriendinnetje van mijn broertje zit daar. Veel plezier nog en geniet ervan.
    Ik ga hard leren voor mijn P.

    X Maartje

  • 03 Juni 2008 - 08:09

    Ellen:

    Hai Manon,

    Zo te horen heb je al veel leuke mensen ontmoet. Leuke foto's ook samen met Marlous!
    Ik zit midden in de tentamenstress maar bijna afgelopen gelukkig!!

    X Ellen

  • 08 Juni 2008 - 11:08

    Annemiek Van Iersel:

    Hey Manon
    Je hebt echt al veel leuke dingen gedaan zeg en mooie foto's gemaakt.Ik denk dat je de volckaert niet mist,gelukkig maar, geniet er maar van want straks kom je nog tijd tekort.
    Liefs van Annemiek

  • 09 Juni 2008 - 08:21

    Peter Van Den Dungen:

    dag manon,
    doe eens wat rustig aan, je hoeft niet heel australie in drie maanden af te raffelen en alle dingen te doen die je nederland zeker niet zou doen. Wij zijn net terug van 2 weken China, misschien kun je onderweg daar ook nog eens kijken. Veel plezier nog de komende tijd
    Gr Peter

  • 10 Juni 2008 - 00:50

    Daphne:

    Hey Zus,

    Wat maak jij veel mee zeg!!!!Ik had je nog een smsje gestuurd, is die wel aangekomen omdat ik niks terug kreeg??? Ik ga je zo even een persoonlijke mail sturen, ik heb wat stoms gedaan wat niet iedereen hoeft te lezen, nou...maak ik de andere wel nieuwsgierig hahaha!!!!

    bye bye

  • 10 Juni 2008 - 08:43

    Rosan:

    Hey Manon!

    Wat een geweldig filmpje van de koala, ook leuk hoe je onze avonturen verteld haha Ik zie het weer helemaal voor me! Vond het echt top allemaal, ook de tijd in Adelaide.. Hopelijk heb je een leuke tijd in de outback!

    groetjes

  • 12 Juni 2008 - 08:06

    Sam:

    Hoi Manon,

    Leuk om alle verhalen te lezen hoor! En wat een hoop mooie foto's! Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Hier gaat ook alles zn gangetje hoor, druk bezig met de laatste dingen voor school en het plannen van de grote Sam-Gaat-Naar-De-VS-Trip deel twee.

    Heel veel plezier nog daar, geniet er van!

    Groetjes, Sam.

  • 13 Juni 2008 - 14:04

    Anneke:

    Hiiii Mate!
    How aaaa you ;)?
    Veel plezier nog op je reis! De foto's zien er in elk geval heel mooi uit!
    x Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2008

Bangkok

21 Juli 2008

laatste dag in australie :(

07 Juli 2008

update

25 Juni 2008

Bikini tijd!!!

15 Juni 2008

Outback adventure!!!
Manon

Actief sinds 21 Maart 2008
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 14887

Voorgaande reizen:

16 Juni 2017 - 27 Juli 2017

Quality time met Daan en de kids!

22 April 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: